Home » Idei contemporane » Implicarea CREDD în programul Leonardo da Vinci

Implicarea CREDD în programul Leonardo da Vinci

Centrul Român pentru Educaţie şi Dezvoltare Durabilă, organizaţie non-guvernamentală care editează revista Cadran Politic, a obţinut finanţare în cadrul programului Leonardo, pentru proiectul “WOMEC – Dezvoltarea Capacităţilor Manageriale ale Femeilor din Sistemul Educaţional”.

Având în vedere faptul că în zona Europei de manifesta un curent puternic menit sa duca la creşterea eficientei educaţionale prin ridicarea standardelor programelor educaţionale, se acordă o atenţie deosebită dezvoltării capacităţilor manageriale in educaţie, aceasta fiind considerată o prioritate a reformelor la nivel naţional.

Creşterea capacităţii manageriale ar trebui să dacă parte din procesul de formare al tuturor directorilor de şcoală, cu accent deosebit pe ariile specifice ale luării deciziei, administrării resurselor, planificării strategice, etc. Unităţile de învăţământ trebuie că înţeleagă că, dacă în trecut au acţionat izolat şi cu aplecare către propriile nevoi şi cereri, în prezent, pentru a supravieţui, trebuie să se integreze într-un mediu social şi economic al interdependenţelor, în care managerii trebuie să manifeste un spirit întreprinzător şi dinamic în egală măsură. Ne-am oprit asupra femeilor din învăţământul pre-universitar ca grup ţintă, deoarece acestea pot fi considerate categorie dezavantajată. Deşi femeile reprezintă mai mult de 70% din totalul personalului din învăţământul preuniversitar totuşi, majoritatea posturilor de conducere sunt în continuare ocupate de bărbaţi.

Prin intermediul acestui proiect de mobilitate, un număr de 5 persoane se vor deplasa în Marea Britanie, în septembrie-octombrie 2003. Partenerii noştri sunt The Training Partnership Ltd., un partener de renume implicat în programe comunitare strategice şi care deţine capacitatea instituţională, abilităţile şi experienţa necesară pentru formarea formatorilor în domeniul managementului educaţional. Necesitatea acestui proiect derivă din nevoia de a ne forma beneficiarii în metode şi tehnici noi de formare, dezvoltate şi promovate în sistemul educaţional european, astfel încât România să se poată alinia la standardele educaţionale europene.

Echipa va participa la cursuri despre tehnici de trainingpentru managerii de şcoli, în management administrativ al centrelor de educaţie, în management strategic şi management de resurse umane De asemenea, beneficiarii vor face vizitede documentare la unităţile de învăţământ preuniversitar din Marea Britanie. Trainingul va fi validat de The Training Partnership Ltd. care va certifica perioada de pregătire de două săptămâni în organizaţia lor. (The Training Partnership Ltd. deţine dreptul de a oferi certificate ITD – certificate naţionale în Marea Britanie autentificate de Institutul de Formare şi Dezvoltare). Acreditarea şi validarea va fi făcută şi cu sprijinul Departamentului de Relaţii Internaţionale din cadrul Ministerului Român al Educaţiei şi Cercetării.

Centrul Român pentru Educaţie şi Dezvoltare Durabilă, organizaţie non-guvernamentală care editează revista Cadran Politic, a obţinut finanţare în cadrul programului Leonardo, pentru proiectul “WOMEC – Dezvoltarea Capacităţilor Manageriale ale Femeilor din Sistemul Educaţional”.

Având în vedere faptul că în zona Europei de manifesta un curent puternic menit sa duca la creşterea eficientei educaţionale prin ridicarea standardelor programelor educaţionale, se acordă o atenţie deosebită dezvoltării capacităţilor manageriale in educaţie, aceasta fiind considerată o prioritate a reformelor la nivel naţional.

Creşterea capacităţii manageriale ar trebui să dacă parte din procesul de formare al tuturor directorilor de şcoală, cu accent deosebit pe ariile specifice ale luării deciziei, administrării resurselor, planificării strategice, etc. Unităţile de învăţământ trebuie că înţeleagă că, dacă în trecut au acţionat izolat şi cu aplecare către propriile nevoi şi cereri, în prezent, pentru a supravieţui, trebuie să se integreze într-un mediu social şi economic al interdependenţelor, în care managerii trebuie să manifeste un spirit întreprinzător şi dinamic în egală măsură. Ne-am oprit asupra femeilor din învăţământul pre-universitar ca grup ţintă, deoarece acestea pot fi considerate categorie dezavantajată. Deşi femeile reprezintă mai mult de 70% din totalul personalului din învăţământul preuniversitar totuşi, majoritatea posturilor de conducere sunt în continuare ocupate de bărbaţi.

Prin intermediul acestui proiect de mobilitate, un număr de 5 persoane se vor deplasa în Marea Britanie, în septembrie-octombrie 2003. Partenerii noştri sunt The Training Partnership Ltd., un partener de renume implicat în programe comunitare strategice şi care deţine capacitatea instituţională, abilităţile şi experienţa necesară pentru formarea formatorilor în domeniul managementului educaţional. Necesitatea acestui proiect derivă din nevoia de a ne forma beneficiarii în metode şi tehnici noi de formare, dezvoltate şi promovate în sistemul educaţional european, astfel încât România să se poată alinia la standardele educaţionale europene.

Echipa va participa la cursuri despre tehnici de trainingpentru managerii de şcoli, în management administrativ al centrelor de educaţie, în management strategic şi management de resurse umane De asemenea, beneficiarii vor face vizitede documentare la unităţile de învăţământ preuniversitar din Marea Britanie. Trainingul va fi validat de The Training Partnership Ltd. care va certifica perioada de pregătire de două săptămâni în organizaţia lor. (The Training Partnership Ltd. deţine dreptul de a oferi certificate ITD – certificate naţionale în Marea Britanie autentificate de Institutul de Formare şi Dezvoltare). Acreditarea şi validarea va fi făcută şi cu sprijinul Departamentului de Relaţii Internaţionale din cadrul Ministerului Român al Educaţiei şi Cercetării.

Publicat în : Idei contemporane  de la numărul 14
© 2010 REVISTA CADRAN POLITIC · RSS · Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress